Dags för förändring

Ni vet hur tiden springer på och man känner att man inte hänger med? Det är vad som händer i mitt liv just nu.
Detta började då när vi flyttade från Sigtuna till "Stockholm" - så skulle det vara i alla fall! Men tokighet efter tokighet så blev vi bosatta hos några vänner i Danderyd, Kevinge Gård, max två veckor sas det - nu är det två månader. Dagen är snart kommen! Tro det eller ej, men på fredag flyttar vi intill Stockholm, St Eriksplan. Jag & Tilla kommer att bo där dag in och dag ut, och vår moder kommer att vara hemma två dagar i veckan.
Har ni tänkt på hur många gånger ni fått höra eller hört vuxna säga "det här är så typiskt din ålder" - finns det någon som mig som är så vansinnigt trött på att höra just de orden. För i sanningens namn tror jag inte på ålder, jag tror på erfarenheter, mognad, upplevelser m.m. Jag menar t.ex. nu när mamsen kommit in i klimakteriet (tror jag i alla fall, ganska hundra) ska jag då säga till henne "det här är så typiskt din ålder" Allvarligt så låter det skumt. Hade någonting varit typiskt en ålder så hade alla betett sig likadant vilker inte är sant. Mamma har nämligen fått för sig att jag och tilla kommer att få kompisförbud i lägenheten, sedan när har vi inte fått ha kompisar hemma och som sover över? Mycket mer, men den lilla punkten utmärker sig bra i hennes humör. Bara en tankeställare :-)
Nu ska jag inte skriva mer, det blir så himla mycket och intresset dör ut! Men så mycket tankar som flyger i mitt huvud. Jag måste uppdatera lite om Paris resan också, som jag knappt nämnt?
Blogg- och skrivlusten har varit död
But here we go again!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0